motylki
misie
pszczolki
tygryski
żabki
krasnale

       OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE NR 39 "POD TOPOLAMI"

Przedszkole Nr 39 "Pod Topolami"
ul. Dorycka 1
01-947 Warszawa

 

tel  22-835-08-09

 

W Motylkowie

Tematy tygodniowe na kwiecień

 

01-05.04.2019 Mali ekolodzy
8-12.04.2019 Kolorowe witaminy (Zdrowe odżywianie )
15-19.04.2019 Wesołe pisanki
23-26.04.2019 Na wiejskim podwórku
29.04-02.05.2019 Mój dom – Polska 

 

Teksty piosenek

Wiosna 

1. Wiosno wiosenko gdzie jesteś powiedz nam?  2x
Czy jesteś za górami czy jesteś za lasami?
Wiosno wiosenko, gdzie jesteś powiedz nam?

2. Idę, już idę choć zimny wicher dmie.  2x

Przynoszę promyk słonka, przynoszę śpiew skowronka

Idę, już idę choć zimny wicher dmie.

 

Piosenka ” Jajko”
1. Małe jajko, małe,
caluteńkie białe.
Wezmę farby nowe,
piękne, kolorowe.
Ref.: Tu kropka, tam kreska, bis
pisanka niebieska,
tu kropka różowa,
pisanka gotowa.
 
2. Małe jajko, małe,
dziś już nie jest białe.
Ma ubranie nowe,
piękne, kolorowe,

Ref.: Tu kropka, tam kreska, bis

pisanka niebieska,
tu kropka różowa,
pisanka gotowa
 
Idzie do nas wiosna 
 
1. Kiedy wiosna przyjdzie do nas roześmiana i zielona
Wtedy z wiosną wszystkie dzieci zaśpiewają tak: 
 
Ref.: Zielona trawa, zielony mech
Zielona żaba rechu-rechu-rech
 
2. Rośnie trawa rosną listki rosną z wiosna dzieci wszystkie
Przyfrunęły już bociany i klekocą tak: 
 
Ref.: Zielona trawa, zielony mech
Zielona żaba rechu-rechu-rech
 
3. W lesie kwitnie już zawilec obudziły się motyle
A wieczorem nad łąkami słychać żabi śpiew: 
 
Ref.: Zielona trawa, zielony mech
Zielona żaba rechu-rechu-rech
 

Piosenka „Żabka

 
Jestem małą żabką kum, kum, kum
Mam zielone łapki kum, kum, kum
Na łące się bawię 
Lubię siedzieć w stawie kum, kum, kum. X2
 
Przyszła już wiosenka kum, kum, kum
Zielona panienka kum, kum, kum
Darowała łące 
kaczeńców tysiące kum, kum, kum
Już się cieszą żabki kum kum kum
Moczą w wodzie łapki kum kum kum

 

I dziękują wiośnie

 

Plan pracy na marzec

TEMAT  PIERWSZEGO  TYGODNIA: Lubimy śpiewać i grać

Dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa wybrane kolory
  • obserwuje zmiany w przyrodzie zimą i wypowiada się na ich temat
  • rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia
  • składa obrazek przedstawiający pojedynczy przedmiot pocięty na kilka części
  • zna i nazywa niektóre instrumenty muzyczne
  • potrafi odtworzyć rytm muzyki, np. poprzez klaskanie
  • tworzy z plasteliny prace według własnego pomysłu
  • stara się zagrać na wybranym instrumencie perkusyjnym
  • rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia
  • potrafi naśladować niektóre dźwięki
  • wypowiada się na temat treści opowiadań
  • maluje farbami plakatowymi na dowolny temat
  • dostrzega, co powtarza się w szeregu ułożonych przedmiotów, i kontynuuje występujące w danym układzie regularności poprzez dokładanie
  • układa proste kompozycje płaskie według własnego pomysłu
  • odpowiada na proste pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • próbuje ilustrować treść piosenki ruchem
  • liczy w zakresie minimum 3 wszystkie zgrupowane lub uszeregowane przedmioty
  • odróżnia dźwięki 3 instrumentów perkusyjnych: grzechotki, bębenka, dzwonków

TEMAT  DRUGIEGO TYGODNIA: Wiosna, wiosna

Dziecko:

  • zauważa zmianę pogody wraz ze zmianą pory roku 
  • określa pogodę i zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla wiosny
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wycieczek
  • dostrzega zmiany zachodzące w środowiskach przyrodniczych związane z porami roku
  • dostrzega wyraźne różnice, porównując 2 obrazki
  • porównuje liczbę elementów w zbiorze
  • liczy w zakresie minimum 3 wszystkie zgrupowane lub uszeregowane przedmioty
  • ilustruje gestem i ruchem treść utworu literackiego
  • samorzutnie podejmuje działania plastyczne z wykorzystaniem różnych technik
  • rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki wiosennych kwiatów
  • dostrzega różnice w wyglądzie wiosennych kwiatów
  • wie, że podczas gry można zwyciężyć lub przegrać
  • umie pogratulować zwycięzcy

TEMAT  TRZECIEGO TYGODNIA: Wiosenne porządki

Dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa wybrane narzędzia ogrodnicze
  • rozumie, że rośliny należy pielęgnować
  • wie, że rośliny potrzebują do życia wody i światła
  • wie, że wiosną wykonuje się prace pielęgnacyjne w ogrodzie
  • potrafi rozpoznać kształty, np. dobierając kształt przedmiotu do odpowiedniego konturu
  • rozumie pojęcia określające położenie przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko, obok, na, pod, za, przed i ich używa
  • łączy obrazki w logicznie pasujące pary
  • wymienia zwiastuny wiosny
  • zauważa zmiany zachodzące w przyrodzie
  • umie segregować przedmioty według wielkości
  • zna rolę drzew i lasu w ekosystemie
  • rozwija pozytywny stosunek do przyrody
  • rozumie konieczność jej chronienia
  • zna nazwy wybranych roślin i zwierząt
  • wie, jak należy się ubrać odpowiednio do pogody
  • słucha krótkich wierszy o treści bliskiej dzieciom
  • wypowiada się na temat utworu

TEMAT  CZWARTEGO TYGODNIA: Dzień i noc

Dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa wybrane figury geometryczne
  • zna wybrane gatunki rośli, np. wierzba, i zna etapy ich rozwoju (kwitnienie –bazie)
  • wypowiada się na temat wrażeń dotykowych
  • wie, że rośliny potrzebują do życia wody i światła
  • prowadzi proste hodowle w kąciku przyrody
  • jest otwarte na nowe doświadczenia – chętnie maluje i stempluje palcami
  • potrafi współdziałać podczas zabawy
  • zna stałe następstwo dnia i nocy
  • wie, że są określone pory dnia i nocy i łączy je z wykonywanymi czynnościami
  • próbuje budować dłuższe wypowiedzi na określony temat
  • powtarza krótkie rymowanki
  • wie, że są określone pory dnia i nocy i łączy je z wykonywanymi czynnościami
  • potrafi uczestniczyć w rozmowach prowadzonych przez N. 
  • dzieli się spontanicznie swoimi przeżyciami i odczuciami
  • stara się prawidłowo trzymać kredkę podczas rysowania
  • wie, że są określone pory dnia i nocy i łączy je z wykonywanymi czynnościami
  • opisuje słowem lub ruchem czynności wykonywane w różnych porach dnia

Piosenka na marzec – Idzie wiosna…

 

 

Plan pracy na grudzień

 

I tydzień – CZEKAMY NA MIKOŁAJA

 

3 XII – Kim jest święty Mikołaj?

4 XII – List do Mikołaja

5 XII – Liczymy pierniczki i mikołaje

6 XII – Czapka Mikołaja

7 XII – Prezent dla Mikołaja

 

Dziecko:

potrafi opisać słownie, wygląd Świętego Mikołaja

- wypowiada się na temat tradycji rozdawania prezentów przez Świętego Mikołaja

- rozpoznaje i próbuje nazywać uczucie radości związanej z atmosferą mikołajek

- odczuwa przyjemność ze sprawiania radości innym

- próbuje porównywać liczebność zbiorów i stosować określenie tyle samo

- odtwarza rytm melodii ruchem

- słucha uważnie nagrań piosenek

- potrafi śpiewać piosenki o prostej linii melodycznej

 

II tydzień – TEATRZYK PRZEDSZKOLAKA

 

10 XII – Spotkanie w teatrze

11 XII – Trampolinek ratuje kotka

12 XII – Co robimy najpierw, a co potem?

13 XII – Prawda, nieprawda

14 XII – Symetryczne obrazki

 

Dziecko:

- poznaje różne pojęcia związane z teatrem

- bierze udział w zabawach parateatralnych prowadzonych przez n-la

- recytuje krótkie wierszyki i rymowanki ilustrowane gestem i ruchem

- wyraża spontanicznie swój stosunek emocjonalny do przygód bohaterów

- nagradza aktorów brawami po występie

- próbuje układać obrazki historyjki w logiczny ciąg zdarzeń

- uzupełnia obrazek, dorysowując brakujące elementy

 

III tydzień – WESOŁA CHOINKA

 

17 XII – Ubieramy choinkę

18 XII – Śniegowe płatki na choinkę

19 XII – Mały i duży prezent

20 XII – Łańcuch choinkowy

21 XII- Życzenia świąteczne

 

Dziecko:

- zna znaczenie słów: tradycja, zwyczaj

- słucha uważnie opowiadań i wierszy o tradycjach związanych ze świętami Bożego Narodzenia

- wypowiada się na temat świąt Bożego Narodzenia

- podejmuje zabawy badawcze polegające na poznawaniu właściwości śniegu i lodu

- próbuje wnioskować o efektach doświadczeń

- próbuje ozdabiać narysowane przedmioty, kreśląc proste wzory graficzne

- stosuje określenia wielkości: mały – duży

- stara się w zrozumiały sposób mówić o swoich potrzebach i odczuciach

- wie, że inni ludzie także mają swoje potrzeby

- układa krótkie życzenia świąteczne z pomocą n-la

 

IV tydzień – ZWIERZĘTA ZIMĄ

 

27 XII – Ptaki w karmniku

28 XII – Zajączki chrupią marchewkę

 

Dziecko:

- naśladuje sposób poruszania się wybranych zwierząt

- zna potrzeby i sposoby dokarmiania zwierząt zimą

- wie, które zwierzęta zasypiają lub nie zasypiają na zimę

- grupuje obiekty w sensowny sposób

- próbuje lepić z masy plastycznej, nadając jej pożądany kształt

 

 

Piosenki na grudzień

 

Świeć, gwiazdeczko, mała świeć

 

1. Zaprowadź mnie prosto do Betlejem,
Zaprowadź mnie, gdzie Bóg narodził się
Zaprowadź mnie nie mogę spóźnić się,
Nie mogę spóźnić się!

Ref. Świeć gwiazdeczko mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie.

2. Narodził się Bóg zstąpił na ziemię,
Narodził się by uratować mnie,
Narodził się i nie zostawił mnie
I nie zostawił mnie.

Ref. Świeć gwiazdeczko mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie.

3. Czekają tam Józef i Maryja,
Śpiewają nam, śpiewają gloria.
To gloria, święta historia
Święta historia.

Ref. Świeć gwiazdeczko mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie.

 

Anioł (My aniołki)

1. My aniołki tutaj w niebie

cichutko siedzimy

i o pięknej choineczce

tak sobie marzymy.

 

Ref. Choinka, choineczka,

tu bombka, lampeczka.

Choinka, choineczka,

 na czubku gwiazdeczka.

 

2.Bez choinki, tutaj w niebie,

jest nam bardzo smutno.

Może ktoś nam ją przyniesie,

chociażby malutką.

 

Ref. Choinka, choineczka,

tu bombka, lampeczka….

 

Już blisko kolęda    (Gdy w pokoju wyrośnie choinka)

1. Gdy w pokoju wyrośnie choinka,
Łańcuszkami, bombkami zaświeci.

Ref.  To znaczy, że już Święta,
Że już blisko kolęda,
Że Mikołaj przyjedzie do dzieci.
Hej kolęda, kolęda.

 

2. Gdy opłatek już leży na stole,
Pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie.

Ref. To znaczy, że już Święta...
 

 

3.Gdy upieką się słodkie makowce
I głos dzwonka z daleka zawoła.

Ref. To znaczy, że już Święta...
 

GWIAZDKA   (Świeci gwiazdka)

1. Świeci gwiazdka jedna, druga

główką kręci oczkiem mruga.

Wszystkie gwiazdki zaświeciły,

wszystkie razem zatańczyły.

 

Ref. Chodź gwiazdeczko,

chodź gwiazdeczko,

zabawimy się w kółeczko.

Chodź gwiazdeczko ,

chodź gwiazdeczko,

zabawimy się w kółeczko.

 

2. Krążą w kółko gwiazdki obie,

czasem nóżką tupną sobie.

Czasem główką pokiwają

i mrugają, wciąż mrugają.

 


 

 

 

Tematy tygodniowe na listopad

  1. Kapryśna pogoda
  • Umie nazwać różne zjawiska pogodowe, rozpoznaje je na obrazkach
  • Wie, jak należy ubierać się kiedy pada deszcz, śnieg lub świeci słońce
  • Aktywnie uczestniczy w obchodach 100 lecia niepodległości (wie jak wygląda flaga, godło, próbuje śpiewać hymn)
  1. Mali konstruktorzy
  • Nazywa podstawowe figury geometryczne
  • Konstruuje z różnych rodzajów klocków
  • Rozumie pojęcia wielkości i ich używa: duży, mały, większy, mniejszy, wysoki, niski
  • Rozumie pojęcia określające położenie przedmiotów w przestrzeni i ich używa: na, pod, za, przed
  1. Mój przyjaciel zwierzak
  • Rozpoznaje i nazywa zwierzęta
  • Jest wrażliwe na potrzeby bezdomnych zwierząt
  • Próbuje wycinać nożyczkami po śladzie
  • Wyszukuje i nazywa różnice między obrazkami
  1. Dzień pluszowego misia
  • Grupuje elementy ze względu na podaną cechę: wysokość, grubość, kolor, kształt
  • Wykonuje pracę plastyczną według wzoru
  • Słucha książek czytanych przez nauczyciela i odpowiada na proste pytania dotyczące tekstu

 

Piosenki na listopad

Tańczące kalosze

  1. Tańczą, tańczą dwa kalosze 
    w błocie i w kałuży. 
    Słonko zerka obrażone- 
    chyba się zachmurzy.                                                         

Ref:  Oj, dana chlap

        Oj, dana chlap, chlapu chlap.                                         

2.  I już deszczyk leci z chmurek
tańczy z kaloszami.
Krople deszczu podśpiewują:
Bal jesienny mamy

Ref. Oj, dana kap,

Oj, dana kap, kapu kap

 

Pan Listopad gra na basie

Pan Listopad gra na basie
Dylu dylu bum
Na jesiennym graniu zna się
Trawką dotknął strun

Wesoło gra muzyka
Pada deszcz
Świerszcz za kominem cyka
Tańcz, gdy chcesz

Pan Listopad gra na bębnie
Bara bara bam
Z deszczem puka równo, pięknie
Koncert daje nam

Wesoło gra muzyka
Pada deszcz
Świerszcz za kominem cyka
Tańcz, gdy chcesz

Pan Listopad gra na flecie
Fiju, fiju, fiu
Z liści złotych ma berecik
A kubraczek z nut

Wesoło gra muzyka
Pada deszcz
Świerszcz za kominem cyka
Tańcz, gdy chcesz

 

Popatrzcie na jamniczka

Popatrzcie na jamniczka
wyturlał się z koszyczka
zaczaił się na babcię
i porwał babci kapcie

 ref; A jak spał, a jak spał
taką grzeczną minę miał 2x

 Poszarpał chustkę w róże
i zrobił dwie kałuże
i moją nową lalkę
zaciągnął pod wersalkę

 ref; A jak spał, a jak spał
taką grzeczną minę miał 2x

 A teraz gdzieś ucieka
I szczeka, szczeka, szczeka
Łapiemy więc jamniczka
Niech wraca do koszyczka

 ref; Bo jak spał, bo jak spał
taką grzeczną minę miał 2x

Pod stołem jest koszyczek
W koszyczku śpi jamniczek
Jamniczek sobie śpi, PSS…
Jak się zbudzi będzie zły

 

Piesek Tereski

Mała Tereska dostała pieska
A ten piesek hau, hau, hau
Cztery łapy miał. x 2

Mała Tereska dostała pieska
A ten piesek hau, hau, hau
Długie uszy miał. x 2

Mała Tereska dostała pieska
A ten piesek hau, hau, hau
Z tyłu ogon miał. x 2

Mała Tereska dostała pieska
A ten piesek hau, hau, hau
Czarne oczka miał. x 2

Mała Tereska dostała pieska
A ten piesek hau, hau, hau
Mokry nosek miał. x 2

Mała Tereska dostała pieska
A ten piesek cicho ciii
W budzie sobie śpi. x 2

 

 

 

Sałatka owocowa – 10.10.2018

Na początku dzieci nazywały owoce, ich kolory, Określały jakie części są jadalne, a które trzeba usunąć. Następnie myliśmy owoce, obraliśmy ze skórki np. kiwi, usuwaliśmy pestki z brzoskwini, gniazda nasienne z jabłek i gruszek. Później dzieci przystąpiły do krojenia, mieszania naszej sałatki owocowej. Niektórzy już podczas krojenia nie mogli się powstrzymać od spróbowania. Jednak najlepsza cześć była na końcu – czyli jedzenie. Motylki chyba wiedzą, że owoce są zdrowe i trzeba je jeść. A najlepiej świadczy o tym fakt, że zjedliśmy aż trzy miski naszej sałatki.

 

Linki

  

    

 


 

                  

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.