OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE NR 39 "POD TOPOLAMI"

Przedszkole Nr 39 "Pod Topolami"
ul. Dorycka 1
01-947 Warszawa

 

tel  22-835-08-09

 

W smerfowym lesie

Czego uczyliśmy się we wrześniu w grupie czterolatków?

Tydzień 1: Dzień dobry, przedszkole!

Tydzień 2: Wakacje się skończyły

Tydzień 3: Koniec lata w sadzie i w ogrodzie

Tydzień 4: Kolorowy park

Umiejętności dziecka:

  • Nawiązuje relacje z rówieśnikami, pokonuje nieśmiałość
  • Adaptuje się w grupie przedszkolnej
  • Używa zwrotów grzecznościowych
  • Współdziała w zabawie, koncentruje się na zabawie
  • Stara się przestrzegać zasad bezpieczeństwa
  • Słucha czytanych tekstów i wypowiada się na ich temat
  • Udziela odpowiedzi na  pytania
  • Dzieli wyrazy na sylaby
  • Prawidłowo posługuje się ołówkiem, doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną
  • Rozróżnia spośród figur geometrycznych koło, posługuje się pojęciem okrągły
  • Określa wielkość i położenie elementów, stosuje określenia: na górze, na dole, przede mną, za mną, obok mniej
  • Klasyfikuje przedmioty wg jakiejś cechy
  • Układa przedmioty zgodnie z rytmem
  • Wykonuje prace konstrukcje, buduje z klocków, piasku
  • Śpiewa piosenki, wykazuje poczucie rytmu
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych i plastyczno-technicznych
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Rozróżnia i nazywa popularne owoce
  • Obserwuje przyrodę
  • Rozpoznaje i nazywa zwierzęta (m.in. wiewiórkę, lisa, jeża, ślimaka, ptaki)
  • Zna zasady zdrowego odżywiania
  • Samodzielnie ogląda książki
  • Zna znaczenie słowa: wakacji

Czego uczyliśmy się w październiku w grupie czterolatków?

Tydzień 5: Bezpiecznie na drodze

Tydzień 6: Nasze zwierzaki

Tydzień 7: Jesienny las

Tydzień 8: Przygotowania do zimy

Umiejętności dziecka:

  • Bawi się zgodnie z dziećmi w grupie przedszkolnej
  • Stosuje formy  grzecznościowe
  • Współdziała w zabawie, koncentruje się na zabawie
  • Stara się przestrzegać zasad bezpieczeństwa
  • Słucha czytanych tekstów i wypowiada się na ich temat
  • Udziela odpowiedzi na  pytania
  • Uczy się na pamięć wiersza, recytuje krótkie teksty
  • Dzieli wyrazy na sylaby, podejmuje próby składania sylab w wyrazy
  • Prawidłowo posługuje się ołówkiem, doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną
  • Rozróżnia spośród figur geometrycznych trójkąt, posługuje się pojęciami: trójkąt, trójkątny
  • Stosuje określenia: wysoki, wyższy, niski, niższy, para
  • Klasyfikuje przedmioty wg jakiejś cechy
  • Układa przedmioty zgodnie z rytmem
  • Rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe
  • Wykonuje prace konstrukcje, samodzielnie buduje z klocków
  • Śpiewa piosenki, wykazuje poczucie rytmu, porusza się w rytm muzyki
  • Gra na instrumentach perkusyjnych
  • Reguluje długość i siłę fazy wdechu i wydechu
  • Potrafi posługiwać się nożyczkami, pędzlem
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych i plastyczno-technicznych
  • Stara się radzić sobie z emocjami
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Rozróżnia i nazywa popularne zwierzęta hodowane w domach, zna ich zwyczaje i potrzeby
  • Rozpoznaje zwierzęta żyjące w lesie, wie, że przygotowują się do nadejścia zimy
  • Jest zainteresowanie książkami o zwierzętach
  • Wie, co to jest spiżarnia, przetwory, zapasy na zimę
  • Poznaje zawód policjanta
  • Zna numer alarmowy: 112
  • Wie, do czego służą w samochodzie pasy bezpieczeństwa i jak zachować się w samochodzie
  • Wie, co to jest sygnalizator świetlny i zebra, potrafi ich nazwy używać prawidłowo

Czego uczyliśmy się w listopadzie w grupie czterolatków?

Tydzień 9: W baśniowej krainie

Tydzień 10: Bohaterowie polskich legend

Tydzień 11: Pomysły na deszczowe dni

Tydzień 12: Nasze ulubione książki

Umiejętności dziecka:

  • Bawi się zgodnie z dziećmi, oczekuje spokojnie na swoją kolej
  • Jest zainteresowane bajkami i legendami, rozpoznaje popularnych bohaterów bajek i legend
  • Zna legendy o smoku wawelskim i o Warsie i Sawie
  • Interesuje się książkami, ogląda ilustracje
  • Zna podstawowe pojęcia dotyczące książki: autor, tytuł, ilustracja, okładka
  • Zna zawody związane z książkami: bibliotekarz, księgarz, autor, wydawca
  • Nazywa polskie symbole narodowe, zna barwy narodowe Polski
  • Potrafi wyrazić szacunek podczas słuchania hymnu narodowego
  • Rozwiązuje zagadki
  • Określa mimiką swój nastrój
  • Jest empatyczne, rozpoznaje emocje przedstawione symbolicznie na emotikonach
  • Zna nazwy części ciała
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną
  • Posługuje się nożyczkami, pędzlem, lepi z plasteliny
  • Rozróżnia figurę geometryczną – kwadrat, posługuje się pojęciem kwadratowy
  • Liczy elementy w zakresie 10, wyklaskuje liczebniki
  • Ustala za pomocą liczmanów wyniki dodawania i odejmowania w zakresie 6
  • Określa położenie elementów, stosując określenia: nad, pod
  • Rozumie pojęcia: najmniejszy, średni, największy
  • Układa przedmioty zgodnie z podanym rytmem
  • Wykonuje prace konstrukcje, w tym buduje prosty instrument muzyczny
  • Śpiewa piosenki
  • Potrafi poruszać się przy muzyce, zgodnie z rytmem i tempem w muzyce
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych, w tym nowej techniki fumage
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Jest sprawne ruchowo
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabawy

Czego uczyliśmy się w grudniu w grupie czterolatków?

Tydzień 13: Chcemy być potrzebni

Tydzień 14: Już słychać dzwonki sań

Tydzień 15: Witamy zimę

Tydzień 16: Wesołych świąt

Umiejętności dziecka:

  • Ma pozytywne relacje rówieśnicze, chętnie bawi się w grupie
  • Samodzielnie organizuje zabawy
  • Okazuje szacunek i życzliwość dzieciom w przedszkolu, uczy się empatii
  • Rozpoznaje i szanuje emocje swoje i innych dzieci, stara się sobie radzić z emocjami
  • Bierze udział w akcji charytatywnej
  • Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat
  • Udziela odpowiedzi na  pytania
  • Uczy się na pamięć wiersza
  • Rozwiązuje zagadki
  • Układa puzzle
  • Wie, jakie są tradycje związane z mikołajkami i świętami Bożego Narodzenia
  • Odczuwa przynależność do rodziny w kontekście tradycji świątecznych
  • Oczekuje z radością na zbliżające się święta
  • Śpiewa piosenki i kolędę
  • Bierze udział w zajęciach umuzykalniających
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną
  • Prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych, wykonuje ozdoby na choinkę
  • Koduje obrazki
  • Formułuje hipotezy – kształtuje myślenie przyczynowo-skutkowe
  • Wykazuje się opiekuńczą postawą wobec ptaków – dokarmia ptaki
  • Kształtuje w sobie wrażliwość wobec zwierząt, wie posiadają one zdolność odczuwania
  • Zna popularne nazwy gatunków ptaków
  • Uczestniczy w różnorodnych zabawach ruchowych, rozwija sprawność fizyczną
  • Dba o bezpieczeństwo podczas zabawy

Czego uczyliśmy się w styczniu w grupie czterolatków?

Tydzień 17: Nowy Rok

Tydzień 18: Bale w karnawale

Tydzień 19: Święto babci i dziadka

Tydzień 20: Zimowa olimpiada

Umiejętności dziecka:

  • Podejmuje aktywność zabawową
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych – jest coraz bardziej sprawne fizycznie
  • Rozwija koordynację wzrokowo-ruchową
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabawy
  • Doskonali mowę i myślenie
  • Ćwiczy pamięć, recytuje wiersz
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną
  • Wie, jak rozplanować elementy na kartce
  • Prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
  • Wie, kiedy rozpoczyna się nowy rok
  • Posługuje się nazwami pór dnia: rano, południe, wieczór
  • Posługuje się nazwami pór roku, dni tygodnia
  • Dostrzega rytmy, kontynuuje je
  • Wymienia członków swojej rodziny
  • Opisuje swoich dziadków
  • Rozwija w sobie szacunek do osób starszych – wzmacnia odczuwanie więzi rodzinnych
  • Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć
  • Gra na instrumentach perkusyjnych
  • Tańczy przy muzyce
  • Reaguje na sygnał dźwiękowy
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych
  • Dekoruje salę na bal karnawałowy
  • Bierze udział w balu karnawałowym

Czego uczymy się w lutym w grupie czterolatków?

Tydzień 21: Dbamy o swoje zdrowie

Tydzień 22: Malujemy kolorowy świat

Tydzień 23: Mamy różne domy

Tydzień 24: Kim będę, gdy dorosnę?

Umiejętności dziecka:

  • Bawi się zgodnie z dziećmi, uczestniczy w różnych zabawach, przestrzega zasad zabawy
  • Używa zwrotów grzecznościowych
  • Buduje z klocków
  • Słucha z uwagą różnych tekstów
  • Odpowiada na pytania, buduje zdania
  • Wzbogaca słownictwo i posługuje się nim
  • Dzieli wyrazy na sylaby
  • Doskonali sprawność manualną: rysuje kredkami, ołówkiem
  • Doskonali słuch, wzrok
  • Przelicza elementy w zakresie 5
  • Klasyfikuje przedmioty wg jakiejś cechy
  • Rozpoznaje figury geometryczne
  • Słucha piosenek i uczy się ich śpiewać
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Przestrzega reguł podczas zabaw i gier
  • Wymienia przyczyny pogorszenia się zdrowia, kształtuje nawyki higieniczne
  • Wie, że domy ludzi są budowane z różnych materiałów
  • Potrafi wymienić kilka nazw zawodów
  • Opowiada, co chciałoby w przyszłości robić, jaki chciałoby wykonywać zawód, próbuje uzasadnić swój wybór

 

 

misie
smerfy
motylki
pszczolki
żabki
tygryski

Linki

  

    

 


 

                  

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.